شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

چند سالیست که با نوکری ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

بایگانی

کجاست منجی من

چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۴۴ ق.ظ

منجی


رسید جمعه خدایا! کجاست آقایم

رسید یار دلم یا دوباره تنهایم؟

 

رسید جمعه و دارم امید آمدنش

وجود من به فدای قدوم مولایم

 

منم که غیبت کبری نموده ام بی او

کجاست منجی من تا ز غیب در آیم؟

 

خدا کند که بیاید دلیل باران ها 1

ترحمی بنماید به چشم دریایم

 

دوباره روضه شروع شد، دوباره حرف عطش

که گفت روضه ی سقا که بود، می آیم 2

 

***

 

نشست بر سر غرقاب خون ساقی خود

نشست روی زمین زار و خسته آقایم

 

صداش زد که مرو جان اشک طفلانم

مرو که بی تو غریبم، مرو که تنهایم

 

شکست پشت برادر ز ماتمت عباس!

شکست قامتم ای دل خوشی دنیایم

 

***

دگر رسیده زمان ظهور نور خدا

دگر رسیده زمانی که من بیاسایم 3

 

---------------------------------

 

1-  در زیارت جامعه کبیره چنین می خوانیم: " بِکُم یُنَزِّلُ الغَیث "

یعنی شما دلیل بارش بارانید.

 

2-  نقل شده در یک حج تمتع، عالم جلیل القدری شب قبل از وقوف در عرفات، توفیق تشرف خدمت امام زمان (عج) را پیدا می کنند و از حضرت درباره ی فردا می پرسند که شما را فردا کجا می توان زیارت نمود؟ حضرت فرمودند: در خیمه ای که روضه ی عموی ما حضرت عباس (ع) خوانده می شود.

 

3-  اسفند 1392




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی