شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

چند سالیست که با نوکری ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

بایگانی

پدرم

جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۹، ۰۲:۲۸ ب.ظ

پدرم

روبروی دو قبله‌ی چشمت

ساعتی غرق ربنا بودم

خیرگی ذکر «لا اله» م بود

شک ندارم که با خدا بودم

 

دو سه ساعت نگاه و اشک و سکوت

می‌سرودم تو را، عیارم را

من چگونه به واژه بسپارم

این سلوکی که با تو دارم را؟

 

تو همانی که هرچه غم دارم

در حضور تو می‌رود از یاد

وقت لرزیدن زمین دلم

کوه صبر تو درس یادم داد

 

پدرم! ای همیشه حُسن و حَسَن

پدرم! ای علی ترینِ وجود

در دلم هیچ کس، به قدر نَفَس

به خدا مثل تو نخواهد بود

 

نذر تو می‌کنم به طُرفه‌ی چشم

همه‌ی دارم و ندارم را

همه‌اش را خُب، از خودت دارم

بین این مردم اعتبارم را

 

ربنا آتنا که تا هستم

ز دلش بار غصه بردارم

تا همیشه به عزتت سوگند

پدرم را عزیز می‌دارم

 

---------------------

اسفند 99 - شعری تقدیم به پدر عزیزم در روز پدر

 

ببینید: اجرای همین شعر در شب شعر مجازی "شهرستان ادب": کلیک کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی