شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

چند سالیست که با نوکری ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

بایگانی

پروانه در قبر

پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۳، ۰۵:۴۷ ق.ظ

رود


ابری تر از ابر بهاری چشم هایم

دریاتر از دریا دل دریایی من

پنهان تر از ماه هلال ماه روزه

آهِ میان خنده ی شیدایی من

 

باری دگر میخواهم از عالم بنالم

میخواهم از دلشوره ها دلخستگی ها

آهی کشم تا اینکه پایان گیرد این بار

دیوانگی، شوریدگی، وابستگی ها

 

من رود بودم گرچه حالا چون کویرم

عشق تو ای خورشید خشکم کرد و بی آب

از بس که دنبالت دویدم شهر تا شهر

از بس که بی تابت شدم، بی تاب، بی تاب

 

حالا چرا پنهان شدی ای بی مروت!

حالا که فهمیدی دلم از عشق زخمی ست

عاشق فقط معشوق را می فهمد و بس

شب چیست؟ مغرب چیست؟ اَه، این حرف ها چیست؟

 

من سوختم گرد تو یادت هست آیا؟

ای شمع! ای یادآور شام غریبان

تو سوختی پای نگاه مات مردم

من سوختم در بستر شام غریبان

 

حالا منم افتاده اینجا، آی مردم!

شام غریبانم شده، خیزید از جا

ای شمع! ای یادآور شام غریبان

در ماتم من خیره کن این چشم ها را

 

آری بهای عشق، خواری، بی بهایی ست

آیا چنین که خواستم کردند مردم؟

آیا به پایم سوخت شمعی؟ خیر، هرگز

این بی بها باید شود در پوچ ها گم

 

من خسته ام از رود، از خورشید، از شمع

از بی بهایی، از نگاه، از ماه، از ابر

وقت وصال بهترین معشوق دنیاست

آرامشی میخواهد این پروانه در قبر

 

ای مرگ! جان زنده ها آغوش واکن

این زندگی ارزانی دنیا حریصان

ای مرگ! جان قبرهای خالی از جسم

این جان ناقابل از این پروانه بستان

 

 

---------------------------------

اردیبهشت 1393


پروانه


نظرات  (۳)

خیلی زیبا بود
دلم تنگتون شده
خوبید؟

پاسخ:
سلام. لطف داری برادر. الحمدلله. ایشالا سلامت باشی
اگر می خواهی بدانی نزد خدا چقدر ارزش داری ببین خدا نزد تو چقدر ارزش دارد .

پاسخ:
ممنون
سلام
چرا اینقدر سرد؟!!!
پاسخ:
دنیا همین است دیگر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی