شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

چند سالیست که با نوکری ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

بایگانی

جوابم بنموده

پنجشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۹ ب.ظ


گفتا چه غمی بر کمر افتاد که بشکست؟
گفتم که غم عشق خرابم بنموده

گفتا ز چه باران به روی رخت نشسته؟
گفتم غم دوریست که آبم بنموده

گفتا که چرا چنین شدی واله و شیدا؟
گفتم که نگارم به نگاهی جوابم بنموده

گفتا که چه باک است ز بی مهری معشوق؟
گفتم که غم و غصه همین است؛ هلاکم بنموده


رو سوی دل عاشق و دیوانه ی مهتاب
گفتم غم دلدار و نگاهش کبابم بنموده

درماندگی ام یک خم ابروی نگار است
گویی که برایم جگرم عزم مماتم بنموده 1

انگار نگارم دل از این عشق بریده
دست از من رسوا کشیده ست و رهایم بنموده

ای عشق نگارم چه بدیده ز من زار
کز جمع محبان چنین خار و سوایم بنموده

اشک است رفیق و همدم "رضی" و گوید 2
ای وای نگارم به نگاهی جوابم بنموده 3

----------------------------------------------
1- این سروده از اولین عاشقانه های من است و اگر از الفاظ خیلی ساده و کوچه بازاری استفاده شده که دون شأن شعر است، به خاطر تصور ابتدایی از این نوع شعر بوده است. اصلاً از این سروده ها دل خوشی ندارنم.

2- تخلص " رضی " را دبیر محترم پیش دانشگاهی بنده، جناب آقای کیانی که همیشه به نیکی از ایشان یاد می کنم، و در واقع جرأت سرودن را ایشان در وجود من زنده کردند، به بنده داده اند.

3- پاییز 1386

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی