شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

چند سالیست که با نوکری ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

بایگانی

مدح حضرت عباس (ع) - بند اول

پنجشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۳۶ ب.ظ

دوش از طلب عشق و محبت تو مولا

دستم به طلب بود سوی عالم بالا


دل خواست سخن از تو بگوید به دو عالم

بگرفت مدد از در انگشتر خاتم 1


گفتم به سخن آمده ام بهر علمدار

آن ساقی بی دست تو، آن میر و سپهدار 


لطفی کن و می ریز به جام سخن من

بنما تو دوار رنج و غم و این محن من


دانم که نی ام لایق این مهر و عنایت

اما بود آرزوی دل شوم فدایت


من هیچ ندانم ز بلندای نگاهش

خود بوده ای اما به جمال او گواهش


حالا که چنینی و چنینمش ای ارباب!

در گفتن شعر بهر او مرا تو دریاب


در این سخنان بودم و می گفتم از این عشق

انگار شنیدم سخنی زاز برترین عشق


فرمود مرا ای که طلب داری و مستی!

دربند و گرفتار و غمین چرا نشستی؟


این بند به اتمام رسان تا که چنین باد

من شرح غمی کنم که غصه بیش از این باد


باور نکند رضی این مهر و عنایت

آخر نبود وُ را به این لطف لیاقت 2


------------------------------

1- منظور حضرت أباعبدالله الحسین (ع) است.

2- بهار 1387

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی