شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

چند سالیست که با نوکری ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

بایگانی

انقلاب و عاشورا

پنجشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۱۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در جست و جوی مطلعی انقلابی، به این سخن گهربار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) رسیدم و آنگاه بود که خویشتن را فارغ از دغدغه های آغاز قلم یافتم و به همین دلیل فاتحه ای خواندم بر روح پر فتوح رهبر کبیر انقلاب:


‹‹ این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. ››


امام خمینی (ره) در این کلام خود به رابطه ی گسست ناپذیر میان حرکت عظیم سید و سالار شهیدان و پابرجایی دین مبین اسلام اشاره کرده اند و در کلامی دیگر بسیار زیبا، تمام آنچه امروز از دین برای ما مانده است را از قیام سید الشهدا در عاشورای سال 61 هجری بیان فرموده اند: ‹‹ ما هر چه داریم از محرم و صفر است ›› . به راستی اگر در چنین روزی امام حسین (ع) بر علیه ظلم و ستم بنی امیه به پا نمی خاست و الگویی بسیار کامل برای تمام آزادگان جهان نمی گشت، امکان این که امروز هنوز هم ظلم و ستم بی جواب بماند و هیچ عملی علیه آن انجام نشود بسیار بالا بود و این سبب آن می شد که باز هم جوامع در خفت و خواری به سر برند و طاغوت را بی هیچ پاسخی رهایش گذارند تاهر ظلمی که دوست داشته باشد را بر آنها به ارمغان آورد.



انقلاب ما که به تعبیر بنیانگذار آن انفجار نور بود، برگرفته از انقلاب و قیام عظیم امام حسین (ع) در برابر ظلم و ستم بود که مردم مسلمان ایران را برانگیخت تا در برابر ظلم 2500 ساله ای که به واسطه ی حکومت های شاهنشاهی به آنها شده بود و نفوذ همه جانبه کشورهای استعمارگربه وا سطه ی بی کفایتی سردمداران آن که موجب عقب ماندگی و وابستگی همه جانبه ی آنها می گشت به پا خیزند. در این باب کافیست اینکه وقتی در جریان تظاهرات جوانی به ضرب گلوله ی ظلم ستیز رژیم ستمگر پهلوی به شهادت می رسید و خبر آن را به مادر او می دادند، مادر او در جواب می گفت: جوانم به فدای جوان حسین (ع)؛ و این چیزی نیست جز پیوند عمیق میان قیام امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی ما. جوانانی که حتی در صف های عزاداری سیدالشهدا (ع) به خیابان ها می آمدند تا بیزاری خویشتن را از ظلم و ستم بیان کنند و در مقابله با سپاه کفر جان خود را سپر بلا سازند و جامه ی مشکی عزاداری خود را کفن تنشان کنند. وقتی امام خمینی (ره) می فرمایند: ‹‹ نهضت ماحسینی است ›› یعنی پیر به عشق حبیب (ره)، جوان به عشق علی اکبر (ع)، نوجوان به عشق قاسم (ع)، و حتی کودک به عشق عبدالله (ع) جان خویش را فدای آرمانی حسینی ساختند و خود را بر این لازم دانستند که تا آخرین نفر، تا آخرین نفس و تا آخرین قطره ی خون خویش در برابر ظلم و ستم بایستند و امثال شهیدانی چون ‹‹ سید فاطمی›› را بدهند تا بگویند که ما به ظلم تن نمی دهیم و در این راه حتی اگر جان را از دست دهیم، باز هم پیروز خواهیم بود. و چه زیبا گفت سید حسن نصرالله که: ‹‹ لبیک یا حسین یعنی جامه ای مندرس را کفن خویش سازی و با جسم و جان در مقابل ظلم و ستم بایستی و در این راه سر خویش را فدای آرمان الهی خویش سازی. ››


به هر حال حسین (ع) کاری کرده که عالم را به جنب و جوش برانداخته و پاسخ ظلم را دندان شکن ساخته و در مهمترین بخش افرادی چون خمینی (ره) را برانگیخته است تا انقلابی شکوه مند و بی نظیر را در سرتاسر جهان در برابر ظلم و ستم شاهنشاهی و به واسطه ی آن استعماری کشور های غاصب به وجود آورند و این کلامش را به سرتاسر جهان برساند که ای مردم جهان! اگر دین ندارید آزاده باشید.

 

-------------------------------

منتشر شده در نشریه کانون نخبگان (کلیک کنید) به مناسبت دهه فجر -  سال 1386


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی