شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

چند سالیست که با نوکری ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

بایگانی

تردید

شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۵۵ ق.ظ

تقلید

 

«  از کفر من تا دین تو راهی به جز تردید نیست

دلخوش به فانوسم نکن» 1 ، نور مرا تجدید نیست

 

اینجا چرا دلبستگی جرمیست نابخشودنی؟

اینجا چرا قلب مرا سهمی به جز تهدید نیست؟

 

لیلا هر از گاهی دل مجنون می آوردی به دست

آیا دل و دین تو را احکامی از تقلید نیست؟

 

از من فراری هستی و در خود دمادم در قرار

آیا قرار ما دو را سهمی از این تمدید نیست؟

 

با پنبه ی کین گوش دل پر کرده ای، پس حاصلی

در داد و بیداد من و فریاد " می بخشید " نیست

 

یک لحظه، تنها یک نفس، در حال من اندیشه کن

شام مرا صبحیست که در مطلعش خورشید نیست 2

 

---------------------

1-  از کفر من تا دین تو راهی به جز تردید نیست

      دلخوش به فانوسم نکن، اینجا مگر خورشید نیست

 

افشین یداللهی

 

2-  آذرماه 1392

 

 

نظرات  (۱)

۰۴ دی ۹۲ ، ۲۳:۴۶ فرجی دیگر
سلام و عرض ادب

لیلا هر از گاهی دل مجنون می آوردی به دست

آیا دل و دین تو را احکامی از تقلید نیست؟


خدا قوت ابتکار خوبی بود
فقط مصرع دوم بیت آخر به نظرم می شود از لحاظ وزنی اصلاح شود
پاسخ:
ممنون از تذکرتان. یاحق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی