شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

چند سالیست که با نوکری ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

بایگانی

نیمه شب

چهارشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۲۰ ب.ظ

نیمه شب شد کار دل آغاز شد

دفتر اعمال من یک بار دیگر باز شد 1


بر دلم بانگ "خدایا بازهم من آمدم"

با نوای توبه در وقت دعا هم ساز شد


صوتی از سمت عبادتگاه حق آید به گوش

بنده ات بار دگر آماده ی پرواز شد 


رو به من گفتا تو ای عبد گنه کار خدا!

ای که اشکت با نوای ربنا آواز شد!


گو چه کردی که بدین حال خراب

سوی ربّت ناله ات با اشک هم همراز شد


***


من همان عبدم که نزد آن خدای مهربان

نزد آن ربّ رحیم صاحب هفت آسمان


در تجلی نگاه آن خدای بی نیاز

آن که گشته ناله ام رو سوی او یاالامان


کرده ام جرم و گناه و اشتباه و معصیت

کرده ام بی آبرویی هر زمان و هر مکان


در دلم دارم دمادم داد و فریاد از خطا

لیک گشتم پر خطاتر از تمام آدمان


بارها قلب خدایی مهربان بشکسته ام

مانده از بی آبرویی بر جمالم این نشان


***


صورتم آماده بهر سوختن در آتش است

پشت من را بار جرم و روسیاهی ام شکست


دم به دم کردم نظر بر صورت نامحرمان

تیری از ابلیس آمد بر دل و جانم نشست 2


نفس من گشته مرا صاحب، خدای مهربان!

دست من را بهر توبه نفس پر تشدید بست


باتمام روسیاهی آمدم بر درگهت ای باراله

کن نظر که بنده ات از بند بی دینی برست


دیده ام از جام عشقت داده ای بر دوستان

عبد پر جرم و گناهت را بدان گردان تو مست 3


---------------------

1- حضرت امیر (ع) فرموده اند: " لیس منا من لم یحاسب نفسه فی کل یوم..... " : " از ما خاندان نیست کسی که در شبانه روز یک مرتبه نفس خود را محاسبه نکند . "


2- پیامبر (ص) فرموده اند: « النظرة سهمٌ من سهام إبلیسَ مسمومة من ترکها من خوف اللهِ جلَّ وعزَّ أثابه الله إیماناً یجد حلاوته فی قلبه»؛ یعنی نگاه به نامحرم تیری از تیرهای زهرآگین شیطان است، هرکس از ترس خدا از آن بپرهیزد‘خداوند در پاداش ایمانی به او می دهد که شیرینیش را در دلش می چشد. {حاکم در المستدرک ( 7875 ) از حذیفه این حدیث را روایت کرده، و گفته است : حدیث مستند ودرست است که مسلم و بخاری آن را نیاورده اند. همچنین طبرانی در المعجم الکبیر ( 10362 ) از ابن مسعود روایت کرده است}


3- پاییز 1386

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی