شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

پایگاه انتشار سروده های کلاسیک و نثر نوشته های حسین رضائیان

شاعرانه

چند سالیست که با نوکری ات دل شادم
جان زهرا دم مردن مبری از یادم....

برای عاقبت به خیری بنده حقیر دعا کنید. یاحق

"استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلامانع است"

بایگانی

خسته ام

دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۲:۴۹ ق.ظ


دیگر ز دست نفس خطاکار خسته ام

از زشتی و پلیدی رفتار خسته ام

 

از رنج کوله بار گناه و بدی و جهل

از توبه های ناقص 1 و بسیار خسته ام 

 

از دست بی حیایی خود پیش روی تو  

وقتی خطا نمودم و انکار خسته ام

 


پایان رسید ماه رسول خدا و من

از غفلتم به لحظه ی دیدار 2 خسته ام

 

شرمنده ام که بنده ی خوبی نبوده ام 3

از لحظه های غرق بدی، زار خسته ام

 

چشمان خشک من شده آیینه های دق 4

من از گناه خلوت و آشکار خسته ام

 

در تیرگی وهم 5 اسیرم، به داد رس!

من از دل اسیر و گرفتار خسته ام

 

باید کسی به حال خرابم نظر کند

من از خرابی دل و پندار خسته ام

 

دارد زمان توبه ی من دیر می شود

 ای مهلتی که میرود این بار، خسته ام

 

جان حسین روی مرا بر زمین مزن

از شرم خود ز دیده ی دلدار خسته ام

 

یک شب به کربلا بده راهم که دیگر از

دنیای بی حسین و علمدار خسته ام 6و7

 

------------------------------

       1-  یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَصُوحا: الا اى مؤمنان، به درگاه خدا توبه نصوح (با خلوص و دوام) کنید. (8- تحریم)

2-      2-  اشاره به غفلت آغاز ماه رمضان

3-      3-  وَ قَلیلٌ مِنْ عِبادِیَ الشَّکُور: و از بندگان من عدّه کمی شکر گزارند. (13- سبأ)

4-      4-  اشاره به حدیثی  از حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام که میفرمود:خشک نمیگردد (اشک) چشم مگر بواسطه قساوت قلب، و کسى قسى القلب نمیشود مگر از زیادى گناهان‏. (علل الشرائع-ترجمه مسترحمى       184     باب هفتاد و چهارم علت خشکى چشم و قساوت قلب و فراموش کردن گناهان)

5-      5- دعای مطالعه: أللهم اخرجنی من ظلمات الوهم -  خدایا مرا از تاریکی های وهم خارج کن.

6-     6- این شعر توسط مداح جلیل القدر، حاج میثم مطیعی در مراسم وداع ماه شعبان، در هیئت شهدای گمنام به اجرا در آمده است. جهت دانلود فایل صوتی آن اینجا کلیک کنید.

7-      7- تیر 1392 / شعبان 1434

نظرات  (۱)

بسم الله نور
با سلام
شما دعوتید به :
چه جوری بنده خوبی برای خدا باشیم
با تشکر
خدایا تنها تو را میپرستیم و تنها از تو یاری میجوئیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی